Om veilig informatie te kunnen uitwisselen wordt gebruik gemaakt van het landelijk schakelpunt (LSP). Wij mogen dat alleen maar doen als we expliciet toestemming van patiënten hebben. Dat heet opt-in.
Deze toestemming is voor ons essentieel om bijvoorbeeld inzage te krijgen in medicatie die u wellicht voorgeschreven krijgt via andere routes dan via ons of uw lokale apotheek. Denk hierbij aan medicatie via specialisten. Ook kan het voorkomen dat er een spoedgeval is waardoor u in avond, nacht of weekend hulp nodig hebt via de dienstdoende huisarts op de spoedpost in Venlo. Dan is het belangrijk dat er inzage is in belangrijke gegevens in uw dossier zoals eerdere operaties, ziektes, allergieën of medicatie. Om die toestemming te geven dient u het opt-in formulier in te vullen en bij ons in te leveren. Wij verwerken uw toestemming dan in het dossier zodat het in geval van nood beschikbaar is.
LET OP: wij moeten die toestemming vooraf in het dossier noteren. Als die toestemming ontbreekt kan dit in spoedgevallen niet ter plekke omgezet worden om alsnog inzage te krijgen! Het formulier kunt u het formulier bij ons aan de balie afhalen.
Download hier het toestemmingsformulier
U kunt met DigiD ook online registreren via: