Om in te kunnen loggen op het patiëntenportaal, dient u eerst eenmalig dit stappenplan “DigiD-app en IRMA-app installeren” te doorlopen.
Download de DigiD-app vanuit de app-store. Volg na het downloaden de instructies binnen de app voor een juiste installatie.
Kies binnen de DigiD-app in het menu voor de ID-check. Hiermee scant u eenmalig uw identiteitsbewijs. Dit is nodig voor toegang tot extra privacygevoelige gegevens, zoals informatie over uw gezondheid. Als de ID-check gelukt is, verschijnt er een groen vinkje in het menu bij het kopje ID-check.
Download de IRMA-app vanuit de app-storen. Volg na het downloaden de instructies binnen de app om een pincode en een account aan te maken.
Kies in de IRMA-app linksboven in het menu voor ‘Kaartjes toevoegen’. Klik daarna op ‘Persoonsgegevens toevoegen’ en op ‘Voeg toe’.
U wordt nu automatisch doorverwezen naar de website van services.nijmegen.nl (dit geldt voor iedereen, in welke gemeente u ook woont).
De IRMA-app vraagt nu of u wilt inloggen bij uw DigiD-account. Zodra u dit doet wordt u automatisch weer doorverwezen naar de IRMA-app.
Binnen de IRMA-app wordt u nu gevraagd of u dit kaartje wil toevoegen aan de IRMA-app. U klikt op ‘Ja, dat mag’.
Dat viel misschien niet mee, maar het is gelukt! U kunt nu gaan inloggen op het patiëntenportaal. Als dat eenmaal één keer gelukt is, dan is het daarna een peulenschil.
Klik hier voor de instructie van het inloggen op het patiëntenportaal!
De producent van ons HIS (Huisartsen-Informatie-Systeem) en het bijbehorende patiëntenportaal is Chipsoft. Zij hebben ook een eigen stappenplan gemaakt. Als u hier naar kijkt zult u zien dat onze volgorde net wat anders is dan dat Chipsoft aangeeft. Wij zijn de afgelopen maanden door schade en schande wijzer geworden en wij hebben de indruk dat het stappenplan soepeler verloopt als u eerst de ID-check in de DigiD-app voltooid, voor u de IRMA-app gaat installeren. Komt u er met ons stappenplan niet uit? Dan raden we u als eerste aan de video of het geschreven stappenplan van Chipsoft nog eens te volgen.
Het komt goed! We helpen u graag zo goed als we kunnen aan de balie. Neemt u dan aub uw smartphone en een geldig identiteitsbewijs mee. Zonder geldig identiteitsbewijs kunnen we u niet helpen hiermee. Het is fijn als u op een wat rustiger moment komt, bijvoorbeeld tussen 12.00 en 13.00 uur of tussen 13.30 en 14.30 uur. We doen als het ware de ID-check voor u op onze praktijk, zodat u thuis verder kunt met de IRMA-app. Het is zo nog altijd gelukt.
» Volg het stappenplan of bekijk de video om de stappen op de praktijk te doorlopen.